Ondernemen in een bruisende kern

Op 19 september 2023, over deze onderwerpen: Realisaties 2018-2024

Ondanks de uitdagingen van de coronapandemie heeft Oud-Turnhout een opmerkelijke veerkracht getoond, zowel in de lokale economie als in de gemeenschap zelf. Dit succes werd mede mogelijk gemaakt door doortastende maatregelen, zoals de uitgave van coronabonnen voor inwoners en de introductie van de Oud-Turnhoutse cadeaubonnen in 2021. Deze initiatieven, gesteund door de gemeente, werden snel omarmd door onze inwoners en boden niet alleen financiële steun aan getroffen bedrijven, maar smeedden ook een hechtere band tussen lokale ondernemers en de Oud-Turnhoutse bevolking.

Op de gemeenteraad van 17 november 2022 werd het masterplan voor de dorpskern van Oud-Turnhout goedgekeurd, waarmee de basis is gelegd voor een boeiende transformatie van het centrum. Wat ooit een eenvoudige ventweg was, zal in 2025 worden omgevormd tot een dynamische belevingsboulevard, waar winkelen en culinair genieten centraal staan. Een belangrijke schakel in deze vernieuwing is de aanleg van de centrumparking Tramwissel (die gepland staat voor realisatie in de zomer van 2024), die de toegankelijkheid van het centrum zal vergroten en een impuls zal geven aan het lokale ondernemerschap.

Met de kandidatuurstelling van Nationaal Park Taxandria in Oud-Turnhout willen we ondernemers en toerisme nieuwe kansen bieden. Dit park, met zijn unieke mix van erfgoed, ongerepte natuur en bloeiende culturele activiteiten, opent een wereld van mogelijkheden. Voor ondernemers biedt deze kandidatuur een stevige basis voor nieuwe economische initiatieven.

De kern van Oud-Turnhout en Oosthoven bruisen dankzij evenementen zoals de Bonanzas, de sfeervolle kerstbar, Winterding en de viering van 500 jaar Sint-Antonius en onze nieuwjaarsrecepties in Oosthoven en het centrum. Deze evenementen brengen onze inwoners samen en versterken onze gemeenschap.

Dit alles toont aan dat veerkracht, visie en samenwerking kan leiden tot een bloeiende lokale economie, een vernieuwde dorpskern en een natuurlijke schat om te koesteren. Met N-VA Oud-Turnhout kijken we vol vertrouwen naar de toekomst en wensen we verder te bouwen aan de welvaart en het welzijn van onze inwoners.

Hoe waardevol vond je dit artikel?